Hästhästhästhäst och återigen häst
Publicerat den

Så vi red ut idag, jag och Ellen, det var supermysigt och vi har typ "hittat" en ny väg en bra Skrittrunda med många varierade underlag, vilket jag gillar, det är delvis på asfalt, korta bitar dock men det stärker och man ska inte heller rida för mycket på asfalt, sedan är det vanlig grusväg, lite hårdare grusväg, gärde och uppförsbackar, ganska varierat och bra. Och som ett stort plus så går denna vägen förbi mitt hus och vårat område vilket är superbra miljöträning för dom, soptunnor, bilar, hus, hundar, you name it! Tycker det är superkul att Lennon 4 år beter sig mer som 15 och papaya 15 år beter sig mer som 4 haha!

Haha han är inte världens modellhäst i stallet iallafall.


Lennon idag var jättetrevlig, lite rädd för någon grej men annars så var det ingenting, han är så lugn och så himla snäll! Och så fort man kortar tyglarna så tar han stöd på bettet och nästan ber om att få jobba, dock så krullar han ihop sig väldigt mycket just nu, han tar hjälperna ganska överdrivet, men det är ju bara för att han vill jobba och han är så samarbetsvillig! Så jobbar nu med att rida honom framåt neråt och inte inåt uppåt, vi börjar där nere för att få upp ryggen och för att börja sätta lite muskler, sen vartefter så plockar jag upp honom när jag känner att han och jag är redo, jobbar dock mest på att sväng, gas och broms ska funka, och det är ju nästan de viktigaste!

Man kan ju hoppas att han en dag ser ut som sin pappa




Efter uteritten så red Ellen papaya på banan lite och jag fick äran att sitta upp och känna på henne, och vilken trevlig häst, riktigt annorlunda, superkort och kompakt i kroppen och jobbade inte alls under sig eller med ryggen för fem öre, så efter ett tags arbete så släppte hon det mesta och trampade på fint och hittade takten och den lägre formen, som hon har svårt med, upptäckte även att hon verkade störd av snokremmen på tränset så plockade av den och hon bråkade inte lika mycket i munnen efter det, föreslog att hon skulle prova hackamore! 
Dom är så himla fina ihop Ellen och Papaya, passar som handen i handsken verkligen.

Tycker det är så himla kul att rida andras hästar, det är alltid bra med variation och man lär sig sååå mycket på det, man lär sig att anpassa sig efter hästen och inte tvärtom!Kommer nog bli sånahär långa inlägg när jag berättar om stallet för dagen, om det är intressant, bättre att köra ihop allt häst i ca ett inlägg per dag, eller vad säger ni? Mer häst, mindre mig? 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?